Okazuje się, że promocja w miejscu sprzedaży jest koniecznym czynnikiem w całej strategii marketingowej firmy.

Co ciekawe, nierzadko przynosi tak samo dobre efekty, jak przekazy w mass media, a są stanowczo o wiele tańsze. Jedną ze skutecznych opcji jest współpraca z hostessami. O ile jeszcze do niedawna obowiązkiem dziewczyn była jedynie miła prezencja i szeroki uśmiech, tak dzisiaj wymaga się od nich o wiele więcej. Stereotyp na temat hostess wyraźnie się zmienia. Sprawdź, na czym teraz polega ich praca.

Hostessa – opis stanowiska

Hostessa jest bez wątpienia jednym ze skutecznych „narzędzi” promocji w miejscu sprzedaży. Jej zadaniem jest dzisiaj prezentacja produktu czy też usług, ale zmienia się zakres jej pracy. Niegdyś hostessa miała się uśmiechać, ładnie wyglądać, wręczać ulotki albo dawać testery. Na tym jej rola się kończyła.

Dzisiaj wymaga się od niej o wiele więcej. Hostessa rzeczywiście ma w ręku ulotki, katalogi czy broszury reklamowe, stoi w miejscu, w którym ustawione zostają ekspozytory materiałów reklamowych, ale posiada jednocześnie o wiele większą wiedzę. Jest reprezentantką firmy. Potrafi nawiązać bezpośrednią rozmowę z potencjalnym odbiorcą, odpowiada na zadawane pytania, rzeczowo zachęca do nabycia produktu lub usługi. Może dostarczyć rzetelnej wiedzy, dzięki czemu zmienia się stereotyp dotyczący pracy młodych dziewczyn w tym charakterze. Dzisiaj są to młode kobiety, które wcześniej przechodzą fachowe szkolenia, by móc wykonywać pracę na stanowisku hostessy.

Praca na degustacjach

Istnieją różne formy pracy hostessy. Ta podstawowa i chyba najbardziej popularna to praca przy degustacjach. Okazuje się, że klient, który ma szansę wypróbować dany produkt, chętniej po niego sięgnie. W supermarketach czy przy stoiskach sprzedażowych jedyną opcją na przeprowadzenie takiej akcji promocyjnej jest właśnie współpraca z hostessą.

Zadaniem hostessy jest w tym przypadku serwowanie próbek danej oferty. Dzisiaj wymaga się też od niej skrupulatnej wiedzy na temat prezentowanej rzeczy.

Co ważne, praca przy degustacjach jest najmniej opłacalna. Hostessa może liczyć na wynagrodzenie rzędu 10 złotych za godzinę.

Hostessa na targach

Coraz częściej hostessy pojawiają się na targach i różnego rodzaju imprezach branżowych. Dzisiaj tak naprawdę ekspozytory reklamowe pełnią drugorzędną i raczej uzupełniającą rolę na tego typu wydarzeniach, bo przecież to właśnie hostessa w bardziej skuteczny sposób zachęci do zwrócenia uwagi na ofertę firmy. Hostessa ma reprezentować firmę i wpływać na jej pozytywny wizerunek. Coraz częściej jest też pomocą dla potencjalnych odbiorców – rozdaje ulotki, katalogi, gadżety, przekazują szczegółowe informacje.

Podobną rolę hostessy pełnią na wszelkiego rodzaju imprezach branżowych i wydarzeniach rozrywkowych. Bankiety, eventy, koncerty, jubileusze i wszystkie inne uroczystości dzisiaj organizowane są z ich udziałem. Nie ma wątpliwości, że atrakcyjna, a przede wszystkim posiadająca rzetelną wiedzę hostessa będzie korzystnie wpływać na wizerunek firmy. Inwestycja w tego rodzaju współpracę jest zawsze opłacalna.