Poszukiwanie pracy jest o wiele łatwiejsze, niż kiedyś. W większości przypadków nie musisz już rozglądać się po okolicznych firmach i wypatrywać ogłoszeń o aktualnie prowadzonej rekrutacji. Wystarczy, że skorzystasz z internetowej wyszukiwarki i po wpisaniu interesującej Cię frazy – na przykład „ciekawe oferty pracy w Koszalinie” w kilka sekund otrzymujesz tysiące wyników wyszukiwań.
Choć ogłoszenia na pierwszy rzut oka mogą wyglądać bardzo korzystnie, aby znaleźć satysfakcjonującą pracę na dłuższy okres, warto przed wysłaniem aplikacji zrobić mały internetowy research i upewnić się, czy na pewno warto. W tym wpisie podpowiemy Ci, gdzie znaleźć informacje na temat potencjalnego pracodawcy. Zapraszamy także do lektury artykułu Ciekawe oferty pracy w Koszalinie, w którym znajdziesz sporo ciekawostek: http://formakoszalin.pl/Ciekawe-oferty-pracy-w-Koszalinie.
Infomacje o pracodawcy – gdzie znaleźć
Jeśli znaleziona przez Ciebie oferta pracy nie posiada podstawowych informacji na temat firmy, nie bój się o nie zapytać. Poproś o nazwę i adres siedziby. Jeśli oferent nie odpowie na Twoje zapytanie – oznacza to, że ma coś do ukrycia lub jego oferta nie jest uczciwa i nie warto zaprzątać nią sobie głowy.
Jeśli posiadasz NIP, adres czy nazwę siedziby – sprawdź, czy na pewno istnieje. Jeżeli tak – możesz przejść do swojego małego researchu. Zacznij od portalu Go Work, na którym każda osoba ma możliwość dodania opinii na temat danego pracodawcy. Jeśli jest ich sporo a 95% stanowią te pozytywne, na tym właściwie możesz zakończyć swoje poszukiwania i odpowiedzieć na ofertę.
W przypadku, w którym jest ich niewiele lub nie ma ich wcale – spróbuj znaleźć facebookowe recenzje lub… zadaj pytanie w grupie tematycznej. Jeżeli nie chcesz publikować zapytania ze swojego profilu, poproś administrację o zadanie pytania grzecznościowego a potem śledź odpowiedzi.
Alternatywną opcją jest także prześwietlenie wyników wyszukiwania w Google. Fora odnośnie pracy i pracodawców czy recenzje na stronie internetowej mogą być zdecydowanie pomocne.