Kiedy szukamy nowej pracy, zwykle samodzielnie przeglądamy ogłoszenia pracodawców. Czasem jednak przyda się pomoc z zewnątrz, na przykład kiedy myślimy o podjęciu zatrudnienia za granicą. W takich sytuacjach dobrze jest skorzystać z usług profesjonalnej agenci pośrednictwa pracy. Co powinniśmy brać pod uwagę przy wyborze?

Doświadczenie na rynku

Pierwszą rzeczą, która powinna zwrócić naszą uwagę, jest staż danej agencji pośrednictwa pracy – im dłuższy, tym większe prawdopodobieństwo, że decydując się na jej usługi niewiele ryzykujemy. Dlaczego to, od jak dawna funkcjonuje agencja jest tak istotne? Ponieważ to właśnie rynek weryfikuje, czy dana firma spełnia wymagania co do jakości swoich usług i jest w stanie podołać konkurencji. Długi staż firmy oznacza, że jest ona w stanie przyciągnąć do siebie klientów i cieszy się ich uznaniem – gdyby było inaczej, nie byłaby w stanie zapewnić sobie finansowego przetrwania. Wybieranie usług agencji obecnych na rynku od dłuższego czasu jest z pewnością najbezpieczniejszym rozwiązaniem.

Wpis do rejestru

Wszystkie agencje świadczące pomoc w znalezieniu pracy muszą być wpisane do Krajowego Rejestru Agencji Zatrudnienie, prowadzonego przez Ministerstwo Pracy – mówi przedstawiciel agencji D&D Personal. To, czy wybrana przez nas agencja została w nim ujęta możemy szybko sprawdzić na stronie internetowej rejestru. Jeśli nie, lepiej zrezygnujmy z korzystania z jej usług. Ponadto agencja powinna posiadać odpowiednie ubezpieczenie (przede wszystkim OC) oraz certyfikaty potwierdzające jej uprawnienia i kwalifikacje.

Opinie klientów

Kolejną rzeczą, którą warto sprawdzić przed podjęciem współpracy z agencją, są opinie na jej temat. Największym ich źródłem jest internet – praktycznie każda agencja pośrednictwa wykorzystuje portale społecznościowe, takie jak Facebook czy Google+ i to właśnie tam możemy znaleźć najwięcej opinii na ich temat. Wpisują w wyszukiwarce prostą frazę zawierają nazwę firmy i słowo „opinie” dotrzemy do portali i for, na których wypowiadają się osoby korzystające z usług agencji. Pamiętajmy jednak o zachowaniu pewnego dystansu. Nie każda opinia pisana jest przez osoby, posiadające autentyczne doświadczenia z daną agencją, bardzo często pochodzą one z fałszywych kont. Możemy również spróbować osobiście dotrzeć do klientów agencji – wystarczy popytać wśród znajomych.

Kontakt z klientem

Bardzo dobrym sprawdzianem rzetelności agencji jest rozmowa z jej przedstawicielem. Na co zwrócić uwagę w jej trakcie? Przede wszystkim na zachowania sugerujące chęć przyciągnięcia klienta za wszelką cenę, np. poprzez obiecywanie niebotycznych zarobków.