Za sprawą obecnej sytuacji na świecie marketing internetowy stał się ostatnimi czasy bardzo popularny. Pandemia w wielu miejscach uniemożliwiła robienie zakupów stacjonarnie, a tam, gdzie było to możliwe, wiele osób obawiając się zakażenia koronawirusem, unikało skupisk ludzkich i tym samym zrezygnowało z robienia zakupów w galeriach handlowych.
Ale kupowanie produktów znanych sieciówek online zamiast stacjonarnie, to nie jedyne oblicze marketingu internetowego. Zakupy online już parę lat temu na dobre weszły do naszego życia. Łowcy okazji na pewno przyznają mi rację. Internet daje nam możliwość porównania cen w konkurencyjnych sklepach, na różnych stronach. Możemy dodać upatrzony produkt do listy Ulubionych i czekać na maila z informacją o obniżce ceny lub czasowej promocji. Oprócz tego, robimy także zakupy w wyjątkowo korzystnych cenach na takich platformach, jak Amazon czy Alliexpress. Niektóre sklepy prowadzą tylko taką formę sprzedaży jak e-commerce, więc jeśli chcemy zaopatrzyć się w konkretne produkty niedostępne stacjonarnie, to również w tym wypadku stajemy się częścią prężnie działającego marketingu internetowego.
Marketing internetowy – praca
Jednak marketing internetowy to nie tylko kupowanie i sprzedawanie w internecie. Dokonywanie zakupów to efekt końcowy wielkiej machiny, szeroko zakrojonych działań i pracy wielu osób na różnych etapach procesu. Marketing internetowy to także promocja marki w internecie, tworzenie contentu, czyli tekstów zachęcających do zakupu produktów konkretnej marki, pozyskania nowych klientów, a także zwiększenia sprzedaży. Nie chodzi tu tylko o sprzedaż ubrań czy produktów żywnościowych. Chodzi tutaj także o stworzenie marki osobistej w sieci. Doskonale wiedzą o tym copywriterzy, którzy nieustannie pracują nad tworzeniem swojego portfolio, zaistnieniem w sieci, pozyskaniem nowych zleceń, a tym samym zarabianiem w sieci i osiąganiem biernego dochodu. W tym celu najczęściej piszą blogi tematyczne, nagrywają filmiki na YouTubie, a także zachęcają do wpisania się do swojej listy mailingowej i newslettera. Oprócz tego copywriterzy tworzą teksty pod wyszukiwarki SEO, dzięki czemu konkretne treści pojawią się w wyszukiwarce na najwyższych pozycjach, nie rzadko na samej górze.
Prognozy
Jak widzimy, marketing internetowy ma wiele oblicz, nie jest to tylko finalny produkt, który dodajemy do koszyka, ale cała strategia, za którą stoi sztab specjalistów. Jedno jest pewne. Taka forma działania będzie się tylko coraz bardziej rozwijać.
Więcej o marketingu internetowym przeczytasz na blogu Marketing Hacker.