Dobry projekt ulotki nadaje marce tożsamość i wyróżnia ją na tle konkurencji. Logo może mieć formę eleganckiego inicjału, unikalnego glifu, a nawet sympatycznej postaci. Nie jest łatwo oznaczyć firmę graficznie – logo musi być proste, a jednocześnie oryginalne. Musi przykuć uwagę i pozostać w pamięci. Musi zaspokoić określoną potrzebę klienta. Dać mu potrzebę bezpieczeństwa. A nawet być w pewnym sensie jego przyjacielem.

Znak oswajał archaiczne lęki i nadal pozwala odnaleźć się w świecie

Współczesne logo dla firmy mediuje pomiędzy marką a klientem. Ale zanim powstał pierwszy projekt logo, ludzie posługiwali się znakami. Znakami, które także mediowały. A przynajmniej takie miały zadanie – aby mediować pomiędzy codziennością a światem transcendentnym. Codzienność bowiem przerastała ludzi. Ludzie nie rozumieli, skąd się biorą burze. Chcieli oswoić wrogą im przyrodę. Chcieli poczuć się bezpiecznie we wrogim świecie, pełnym obcych, dzikich zwierząt. Znaki dawały im poczucie kontroli nad rzeczywistością. Współczesne projekty ulotek także odpowiadają na poczucie lęku wśród ludzi. Przywiązują klienta do marki. Do marki, którą konsumenci traktują jak kogoś bliskiego. A marketingowcy i właściciele marek zacierają ręce, bo o to w reklamie i w marketingu chodzi, aby nadać marce jak najwięcej treści.

Glify, inicjały, emblematy – rodzaje znaków graficznych

Znaki dzielą się na dwa podstawowe rodzaje – dźwiękowe albo graficzne. Piktogramy wyrażają idee za pomocą obrazka. Logogramy pozycjonują markę w wyobraźni konsumenta i w segmencie biznesowym oraz można je spotkać w następujących formach:

  • glifów – składających się z jednej litery lub znaku topograficznego. Na przykład litery F – znaku Facebooka
  • logotypów – złożonych z samych nazw firmy. Przykładem jest Coca-cola
  • monodramów albo inicjałów – zbudowanych z liter (marka Louis Voitton)
  • postaci – na przykład staruszka z laseczką i melonikiem (firma Monopoly)
  • emblematów – nazwa loga dla firmy w obudowie graficznej
  • grafik – na przykład jabłko marki Apple
  • znaków abstrakcyjnych i symbolicznych – sugestywnie obrazujących na przykład zwycięstwo (marka Nike)

Cele loga dla firmy

Każdy rodzaj logo spełnia określoną funkcję. Na przykład celem logotypu jest natychmiastowa czytelność, a glif generuje dużą unikalność. Eleganckie, spotykane w branży prawniczej inicjały dodają firmie szlachetności i wzbudzają zaufanie. Podstawowe cele projektu logo to:

  • identyfikacja marki
  • zyskanie tożsamości
  • wyróżnienie firmy na tle konkurencji
  • dotarcie do konkretnej grupy docelowej
  • zrobienie dobrego pierwszego wrażenia

Chcesz mieć dobry projekt logo? Wybierz dobrą firmę

Nie jest łatwo stworzyć dobre logo dla firmy. Musi być ono z jednej strony proste i czytelne, a z drugiej uniwersalne i spójne z specyficznością marki. Musi generować określone odczucia. Musi być kochane przez fanów marki. Musi zaspakajać ich potrzeby. Intrygować. Dlatego warto powierzyć stworzenie loga czy projektu ulotki profesjonalistom. Warto wybrać firmę mającą doświadczenie i zadowolonych klientów, zapewniającą szybką realizację.