Generowanie większej sprzedaży jest marzeniem każdego specjalisty od marketingu i każdej firmy. Istnieją jednak konkretne sposoby, aby wygenerować większą sprzedaż. Warto jest użyć to tego takiego narzędzia jak program do mailingu, który może okazać się kluczowym narzędziem na zwiększenie Twojej sprzedaży.

Porzucony koszyk i tworzenie e-mailu follow-up

Setki razy zdarza się, że widzisz możliwą sprzedaż w swoim sklepie e-commerce, ale ostatecznie kończy się ona niepowodzeniem. Ten nieudany wynik zdarzył się, gdy klient kliknął na przedmiot, dodał go do koszyka, a w końcu zostawił go tam i zniknął. Średni wskaźnik tego zdarzenia jest 69,57%, co pokazuje niesamowicie duży wskaźnik.

Istnieją zautomatyzowane systemy śledzenia marketingu. Jest nim chociażby program do mailingu, z którym można przeprowadzać szczegółowe statystyki newsletterów. Program do mailingu możesz użyć, wysyłając e-mail dla porzuconego koszyka, możesz śledzić i analizować, dlaczego klient nie sfinalizował sprzedaży.

Zautomatyzowany e-mail zwrotny

Szybka kontynuacja prowadzi do budowania relacji. Nawiąż kontakt z klientami prosząc ich o opinie. Informacje zwrotne dają Ci szansę na poprawę, a Ty możesz zobaczyć, co klienci lubią najbardziej w Twoim sklepie internetowym. Jak tylko klient dokona zakupu, automatyczny e-mail musi trafić do jego skrzynki odbiorczej, aby mógł zdać sobie sprawę z tego, jak wielką wartość dajesz każdemu ze swoich klientów.

Zautomatyzowane e-maile zwrotne są szybkie i łatwe do skonfigurowania. Możesz łatwo nadać spersonalizowany charakter treści maila. Można dowiedzieć się o nawykach zakupowych klientów i przechowywać je w swojej bazie danych.

E-maile z życzeniami i pozdrowieniami

Okazje takie jak urodziny, rocznice czy święta – to idealny czas na nawiązanie kontaktu z klientem. Newslettery przy tych okazjach są świetnym sposobem na zapewnienie, że komunikujesz się z potencjalnymi klientami i dbasz o nich, aby budować relacje. Możesz wykorzystać wiadomości z pozdrowieniami na specjalne okazje, dodając mały voucher upominkowy z Twojej strony, aby zaoferować jakiś procent rabatu, który prowadzi klienta do potencjalnej sprzedaży.